Volgen zonnevlammen bepaalde specifieke banen?

Betreft de laatste zin van dit bericht: https://www.nu.nl/wetenschap/6313249/aarde-blijft-voorlopig-buiten-schot-van-nieuwe-grote-zonnevlammen.html

"De aarde ligt namelijk niet meer in de baan van deze zonnevlammen."
Deze zin lijkt te suggereren dat zonnevlammen bepaalde specifieke paden of banen volgen. Blijkbaar is de aarde nu zo'n pad voorbij.

Als dat inderdaad zo is wat voor paden zijn dat dan?

Ik was in de veronderstelling dat deze echter min-of-meer in willekeurige richting geslingerd werden.

TurfGraver
2 weken geleden
Als iets in een richting wordt geslingerd is de vraag of wij ons in die richting begeven op dat moment.
Die zonnevlammen zijn wel op bepaalde plekken dus niet helemaal willekeurig.
ronron1212
2 weken geleden
Een zonnevlam of protuberans is een explosie op het oppervlak van de zon, die ontstaat door het plotseling vrijkomen van de energie die wordt vastgehouden in de magnetische velden. Er ontstaat straling over het hele gebied van het elektromagnetische spectrum. Dus paden nee het zijn gewoon explosies op wille keurige momenten en plekken.
Thecis
2 weken geleden
@ronron1212
Nee, het is geen explosie ondanks wat de link (wikipedia) wellicht heeft gezegd. Het is meer een soort uitbarsting (voor een explosie is een rwactie met zuurstof nodig e.d.). Daarbij komen de zonnevlammen op plekken waar het magnetisch veld van de zon zeer sterk is en de bogen onderbroken worden. Het is veel ingewikkelder dan wat ik hier in een paar binnen kan zeggen.
De Engelse wiki doet het al beter:
Een zonnevlam is een relatief intense, plaatselijke emissie van elektromagnetische straling in de atmosfeer van de zon. Flitsen komen voor in actieve gebieden en gaan vaak, maar niet altijd, gepaard met coronale massa-ejecties, gebeurtenissen met zonnedeeltjes en andere uitbarstende zonneverschijnselen. Het komt nog over als wellicht willekeurig, maar dat leken aardbevingen ook totdat we het beter gingen begrijpen.
erotisi
2 weken geleden
Wat is eigenlijk de ontsnappingssnelheid op de zon?
ronron1212
2 weken geleden
Uitbarsting of explosie ach ja @Thecis wat maakt het uit een eruptie kan je het ook noemen net als een vulkaan
Thecis
2 weken geleden
@ronron1212
Klopt, je kan het ook een eruptie noemen, een ander woord voor uitbarsting.
En wat maakt het uit? Het gaat om begrip en het feit dat je niet klakkeloos tekst moet kopiëren als je niet precies weet waar het over gaat. Net zoals dat vaak ook vanuit andere onderwerpen naar voren komt. Wellicht heb je dat ook wel eens mee gemaakt.
ronron1212
2 weken geleden
@Thecisach wat interessant dat verschil in een woord. Maar de meeste beantwoorders doen hier niet anders dan kopiëren want als je een vraag met eigen kennis beantwoord krijg je alleen maar commentaar heb je een link of hoe kom je daarbij enz
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 weken geleden
@ronron1212
Asjeblieft kom juist met eigen kennis aandragen ! https://goeievraag.startpagina.nl/forum/topic/2615012/leggen-we-bij-een-antwoord-niet-teveel-druk-op-onderbouwing-dmv-bronnnen/
Thecis
een week geleden
@ronron1212
Het verwijzen met links maakt een goede onderbouwing. Maar om met een goed antwoord te komen, moet je ook begrijpen waar het over gaat. Dan kan je de bronnen op de juiste manier interpreteren waardoor je ook een goed antwoord kan geven. Ik geef met regelmaat antwoorden vanuit parate kennis. Maar daar is o.h.a. snel een bron bij gevonden om het antwoord meer te onderbouwen. Ik vind het persoonlijk een goede zaak dat mensen doorvragen. Geeft m.i. aan dat men meer wil weten of wellicht onduidelijkheden wegnemen omdat zij andere dingen gehoord of gelezen hebben. Het is bijna zoals les geven. Daar moet je ook moeite voor doen. Alleen maar leuk. Maar alleen maar negatief zijn, gaat niet helpen. En soms word ik daar ook wel eens kribbig van.niet goed, wel realiteit. Maar mensen hebben wel het recht om door te vragen. Net zoals ik ook graag wilde corrigeren omdat, in dit geval, het niet klopte. 1 woord verschil kan een antwoord correct of fout maken. Geldt ook voor een reactie.
Thecis
een week geleden
Zelfs als het gewoon maar een copy paste is, zelfs vanuit wikipedia (waar helaas nog steeds wel eens fouten in staan).
ronron1212
een week geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix
Kijk naar alle reacties het is hier voor sommige moeilijk om gewoon eens geen opmerkingen te maken wordt er soms zo moe van.
ronron1212
een week geleden
@Thecis die preek kan je ook naar je zelf houden. Ik heb geen behoefte aan opmerkingen over moet je ook begrijpen waar het over gaat. Net of ik dat niet weet. Maar alleen maar negatief zijn, gaat niet helpen dat is ook iets wat jij verzint jij weet mijn gemoedsrust niet. Dit soort reactie worden alleen maar door 3 mensen gegeven bij elke reactie of antwoord dat ik geef.
Thecis
een week geleden
@ronron1212
Ik vind de reactie jammer. Ik ga hier ook niet verder op in alhoewel ik hier een (sterke, naar ook onderbouwde) mening over heb.
Wel wil ik aangeven dat ik mensen terecht wijs waar ik een fout zie (doe ik inderdaad ook bij jou), maar ook gelijk geef/verdedig op het moment dat ze gelijk hebben (doe ik ook bij jou). De verhouding hiertussen is niet noodzakelijkerwijs 50/50.

Geef als eerste antwoord