Ik heb neppe beats toegestuurd gekregen. Wat moet ik nu doen

Beste goeie vraag leden

Ik heb afgelopen week de Beats By Dre Studio Silver besteld bij hoofdtelefoonoutlet.nl Nou zijn ze vandaag aangekomen en ze bleken nep te zijn. Hier volgen enkele bewijzen waarom ze nep zijn :
Geen batterijen meegeleverd
Op de doos staat een studio met het lichtje uit deze staat altijd aan afgebeeld
Op de grote adapter staat geen beats wat er normaal wel staat
Bovenhoofdkussen slecht afgewerkt
Hoesje slecht afgewerkt
Boekjes niet origineel ingepakt
Bij de boekjes mist het boekje warranty
Aan het plastic merk je dat het nep is
De kabeltjes zijn nep
Geluid is niet zo goed als de originele

Na onderzoek op het internet blijkt dat ik niet de enige ben. Deze persoon heeft ook in het verenigd koninkrijk een soort zelfde winkel, onder de naam headphoneoutlet.uk ( als ik me niet vergis ). Als je op beslist kijkt staan er reacties zoals : scherpe prijzen, goede producten. ALLEMAAL FAKE, deze zijn om de zoveel tijd door de beheerder geplaats. Na onderzoek op de sites van het VK blijkt dat deze site heel onbetrouwbaar is, er wordt niet gereageerd op email etc.
Nou is mijn vraag : wat moet ik hier aan doen, ik ga ze morgen terugsturen maar ben bamg dat ik en mijn geld en mijn pakketje ook niet meer terug krijg. Moet ik ze aanklagen. Aan de politie geven. Help alstublieft het is nl ook niet een klein bedrag maar een best wel groot bedrag van €189

Mvg IkBenHakan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet ook bij een betrouwbare site bestellen zoals media markt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk ook hier eens op,er staan voorbeeldbrieven bij en een klachtennummer. http://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En waarom zou het slecht zijn als vaste winkels verdwijnen? Internetwinkels zijn ook gewoon winkels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In een gewone winkel kun je dingen vasthouden en bekijken of ze echt zijn en lijken ze niet groter of mooier. Ik koop alleen bij betrouwbare sites en aan teleshoppen doe ik nooit, ik vermaak me alleen met de knullige reclame.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou ook kunnen zijn dat de leverancier aan de winkel de schuldige is, want dat gebeurd erg vaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zijn gevestigd op: 2de Pioenstraat 39A, 3073 EM Rotterdam
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, Maar om te zeggen dat die adres mij betrouwbaar lijkt?
https://maps.google.nl/maps?q=2de+Pioenstraat+39A,+3073+EM+Rotterdam&layer=c&z=17&iwloc=A&sll=51.894301,4.503015&cbp=13,213.8,0,0,0&cbll=51.894355,4.503074&ved=0CAsQ2wU&sa=X&ei=TttFUtTRA6beiwa3mYHYDQ

Antwoorden (5)

Neem eerst contact op met de verkoper.
Zeg dat je niet tevreden bent met de koop (dat je twijfelt aan de echtheid) en dat je de koop wilt annuleren. Vervolgens volgens de aanwijzingen van de verkoper (website) retoursturen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je tip...
Maar helaas reageert de verkoper niet op de emails. Hij verkoopt bewust neppe beats om geld te verdienen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt als oplichting - sowieso aangifte doen bij de pliesie
Het beste is als je dit geeft aan de politie geeft, misschien kun je ze aanklagen voor fraude omdat ze geen dingen voorkopen zoals er staat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je tip !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen probleem!
Je hebt natuurlijk consumentenbescherming, je moet altijd de mogelijkheid hebben om binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden de verkoop te ontbinden. Maar als ik het zo hoor is het een buitenlandse webshop en was de Beats Audio headset erg goedkoop, vaak is het zo: als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat ook meestal zo.

Toegevoegd na 2 minuten:
Edit: site bestaat inmiddels al niet meer, dus waarschijnlijk ben je al te laat. Staat er niks op de factuur?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hele grote kans dat je bent opgelicht door een chinees bedrijf. Aangezien Chinese weten welke landen graag gedesinteresseerd zijn in producten maken zij websites aan met een Nederlandse domein naam (.nl) ook de hele site is waarschijnlijk helemaal Nederlands. Als dat zo is kun je er helaas niks aan doen. In Nederland is namaak illegaal en strafbaar als bedrijf, maar in China is de regelgeving anders.

Ik heb geprobeerd wat gegevens te achter halen maar tot mijn verbazing is de site uit de lucht. Het enige wat je kunt doen is je afschriften bekijken en kijken of je hun rekeningnummer ziet staan en hun email adres(sen) en deze plaatsten op sites als opgelichtopinternet.nl daar worden regelmatig mensen sneller geholpen dan alleen aangifte doen bij de politie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Site staat nog online hoor : www.headphoneoutlet.nl
Ik zie geen hoofdtelefoonoutlet.nl online. Is het headphoneoutlet nl ?

Je kunt eerst contact proberen te leggen met de winkeleigenaar. Normaal gesproken moet er in de algemene voorwaarden of over ons een bedrijfsnaam, adres, btw-nummer en kvk verwijzing staan.

Als klant heb je een retourrecht van wettelijk 7 dagen. In onze winkels staat het als hieronder omschreven. Ook heb ik een links toegevoegd naar één van onze winkels zodat je meer inzicht krijgt in retourrecht en je beslagen ten ijs komt als je verhaal gaat halen. Dit kan je als richtlijn gebruiken om de 'beats' te retourneren.

U heeft een afkoelingsperiode van 14 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag na de levering. Uitzondering hierbij zijn speciaal voor u geassembleerde producten of speciaal voor u bestelde producten. Producten kunnen alleen ongebruikt, verzegeld en in de originele verpakking geretourneerd worden. Zie voor meer informatie artikel 6a van onze algemene voorwaarden en het burgerlijk wetboek . Meer informatie over het recht van retourneren vindt u toegelicht op de pagina Zichttermijn & retourrecht.

Als je er uiteindelijk niet uitkomt met de eigenaar of de eigenaar geeft aan dat het product authentiek is, dan kan je aangifte doen van oplichting bij de politie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor al jullie hulp! De verkoper heeft me geemailt dat ik hem mocht retourneren en dat ze het heel erg raar vonden. De volgende dag nadat ik had geretourneerd schreven ze een email dat ze het geld binnen 30 dagen terug zouden sturen via de bankrekening. En het spijt me voor het ongemak het was headphoneoutlet.nl
Nogmaals bedankt voor jullie hulp !